miércoles, 3 de octubre de 2007

RESUM ARTICLE :THE SACRED AND THE PROFAN TOURIST TYPOLOGY

RESUM :

THE SACRED AND THE PROFANE A TOURIST TIPOLOGY
EUGÈNIA WICKENS, ANNALS OF TOURISM RESEARCH

Com que els turistes són diferents hi ha atraccions turístiques diferents .
Es van realitzar uns estudis a Chalkidiki ( Grècia del nord ), on es realitzaven enquestes a 86 participants britànics.
Es van fer entrevistes als britànics sobre quines activitats turístiques feien dins a Grècia. A partir d’aquestes entrevistes es van treure diferents conclusions sobre els turistes, una esmentava que els turistes mateixos pensen que no fan els mateix que el turisme de masses. Aquestes enquestes van permetre saber que en realitat aquests turistes fan el mateix que el turisme de masses ( visiten els mateixos llocs etc... ).
A partir d’aquestes entrevistes s’obtenen cinc tipus de clústers:

- Herència cultural: Es va agafar un grup de 18 participants que tenien mes semblances que diferencies. Els van ajuntar perquè tenien la cultura com a punt en comú i perquè tots havien visitat kalimeria). Tots ells tenien gran motivació per visitar la zona; els interessava la naturalesa, la historia, la cultura. L’objectiu dels 18 participants era aconseguir viure com una persona nativa de Grècia. Van escollir la zona perquè van trobar informacions a fulletons i no havia estat turistificada.
Els participants volien contactar amb els residents anant als bars, tabernes i sobretot anant a la platja.
Kalimeria era molt visitada al juliol i agost, sobretot per famílies i gent de la tercera edat. Aquests participants volien viure com els residents de la zona però sense renunciar a les seves comoditats.

-Ràver : es van agafar 18 participants amb un únic objectiu: viatjar per plaer sexual .A Kalimeria les experiències sexuals eren limitades , només es duien a terme a les platges i als bars.
Els participants tenien característiques comunes: diversió, practicar sexe amb qui sigui i del mateix sexe, s’emborratxaven.
La majoria dels participants ja havien anat a altres localitats per trobar aquest mateix tipus de relacions.
El cost del viatge també influïa en la tria del destí.

- Shirley Valentine: es van agafar 14 dones, que viatjaven soles o amb amigues. Totes havien anat a Grècia. Volien experiències romàntiques, compartien el desig del plaer per trobar l’amor a Kalimeria. Això passava perquè hi havia un estereotip de l’home grec. Aquestes també tenien la característica comuna de que gaudien coquetejant amb els cambres i els bars mans. Volien trencar la rutina. El que les distingia dels ràvers es que buscaven viure un somni, trobar l’home de la seva vida. Volien tornar a realitzar el mateix en un futur no molt llunyà.

- Heliolatrous: s’agafaven 25 turistes que tenien en comú les mateixes característiques: volien sol i un clima bo perquè en el seu país el clima era molt dolent, buscaven bon temps. La majoria havien estat a Grècia però no coneixien kalimeria en concret. Són gent que s’estaven 7 hores a la platja, es considera que la seva experiència es limitada perquè no visiten res cultural. Cap d’ells té interès per participar en les excursions planificades en el viatge.
Aquests turistes no s’emportaven l’autenticitat de la zona.

- LORD BYRON TYPE: S’agafen un grup de 11 persones que tornaven sempre a la mateixa zona i també en el mateix allotjament, els mateixos restaurants etc. Com que cada any anaven al mateix lloc, coneixien a la gent resident, fins i tot anaven a dinar a casa seva...ect. Es tracta d’un clúster que està en contacte amb els costums de la zona. La zona la consideren de segona residència.

LA MOTIVACIÓ DEL TURISME

La motivació s’ha interpretat sempre de maneres diferents. L’entorn social del turista influeix en els motius que ell té per viatjar.
Les expectatives dels turistes venen influenciades ens els motius que el propi turista té per viatjar.
Les expectatives dels turistes són influenciades per les campanyes de màrketing.
Hi ha tres estats d’ànim que presenta el turista;:
- Necessitat d’escapar de la rutina, la feina, es vol no tenir horaris etc.
- Desig de plaer: el factor principal es escapar de les obligacions. Aquesta gent busquen sol, diversió, sexe.
- Seguretat ontològica: ex: paquets turístics fan sentir seguretat als turistes quan viatgen perquè fa que es sentin segurs i puguin gaudir del viatge.
- El terme de seguretat antològica fa referència a la seguretat que proporciona al turista repetir el destí turístic, ja que crea seguretat en si mateix. Aquest terme i rutina van lligats.
Estudis diuen que si no es coneix una zona fa sentir insegurs als turistes. Tot i que aquests volen escapar de la rutina volen conservar els seus costums, ja que aquest fet els recorda la seva pròpia terra.


EL PAPER COM A CONCEPTE SOCIOLÒGIC

El “ rol “ o “ paper “ es refereix al comportament esperat d’un individu . Es diu que l’experiència turística està programada estandarditzada per la indústria.


CONCLUSIÓ

L’estudi demostra que tots els turistes pertanyen a un turisme de masses. Això passa perquè estan motivats per escapar-se de la rutina. Els turistes individuals de masses de Chalkidiqui es caracteritzen per un model molt divers d’interessos i activitats.

-

No hay comentarios: