martes, 18 de diciembre de 2007

THE MEDITERRANIAN SHOPPING WAY

El comerç de Palamós, Platja d'Aro i Sant Feliu s'uneix per captar turisme de Ryanair i de creuers

MEDITERRANEAN SHOPPING WAY, MORE...
reen una federació per promocionar accions conjuntes

IMMA BOSCH. Platja d'Aro
Les associacions de comerç de Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Palamós han creat la Federació Mediterranean Shopping Way per promocionar comercialment i turísticament els tres municipis. L'objectiu de la nova federació no és tant captar el comerç local com atraure visitants i potencials compradors que arriben a les comarques gironines a través de la companyia aèria Ryanair i els creuers del port de Palamós, i els turistes que provenen de Barcelona, entre d'altres.


+ La marca Mediterranean Shopping Way es va presentar ahir oficialment. Foto: MIQUEL RUIZ
La creació de la nova federació no representarà la desaparició de les associacions de comerciants de Sant Feliu de Guíxols, Palamós i Platja d'Aro. Aquestes continuaran fent les activitats locals i la promoció i la captació de clients a cadascuna de les zones.

Amb la nova federació, segons va explicar ahir el seu president, Ramon Núñez, es busca «reorganitzar recursos i esforços i reestructurar l'oferta comercials dels tres municipis». L'objectiu principal és atraure visitants i potencials compradors que arriben a l'aeroport de Girona, gent que té la segona residència a la zona, turistes que arriben al port de Palamós amb creuers turístics i també visitants provinents de Barcelona, i «fer la promoció en origen». «Nosaltres, però, no ens hem de preocupar de fer-los venir, sinó de promoure que aquells als quals toca fer-los venir es belluguin i d'aconseguir que se solucionin mancances com ara que hi hagi un transport públic entre l'aeroport i les tres poblacions –per conveni, la Sarfa fa un viatge d'anada i un de tornada al juliol i l'agost–», va explicar. Núñez va dir que els comerciants són un complement d'una oferta global que hi ha a la Costa Brava, on «hi ha molts altres elements que hi juguen un paper, com ara la restauració i l'hoteleria, entre d'altres».

La federació, que engloba uns 600 comerciants, es va constituir fa un parell de mesos, però, segons Núñez, ja fa temps que treballa per posar en marxa alguna actuació que solucioni «els dèficits» que tenen. La marca Mediterranean Shopping Way es va constituir fa un any i ahir es va presentar oficialment en un sopar

No hay comentarios: